Perşembe, Haziran 19, 2008

Ev işlerini beraber yapıyoruz artık!

Öyle. Bizim için çooook çok sıkıcı olan, biran önce yapsak da kurtulsak diye öf pöflediğimiz, aslında ölene kadar kurtulamayacağımızı da bildiğimiz tüm o ev işleri, çocuklar için en cici bici oyuncakla oynamaktan daha çekici ve eğlenceli.

Dr. Montessori, günlük işlerimizi (yemek, bulaşık, çamaşır, yer sil, balkon temizle, giyin, soyun, banyo yap, dişini fırçala) "pratik hayat aktiviteleri" olarak tanımlıyor ve çocukların tüm bu işleri yaparak aile hayatına katılmalarını eğitimin ve kendi metodunun olmazsa olmazı, tüm yaş gruplarının en önemli değişmez aktivitileri olarak görüyor.
Yapmamız gereken, onların da yapmalarına izin vermek. O kadar. Yani araba sürerken, at olurken, top oynarken, güreşirken yapmak zorunda olduğumuz ekstra şeyleri yapmamıza gerek yok! Yalnızca izin veriyoruz. Öyle konsantre, öyle güzel yapıyolar ki. Öyle akıllı, öyle adam adam.

Bulaşıkları Sinanla beraber yıkıyoruz artık. Ben yıkadığım bulaşıkları onun önüne koyuyorum. O da elinde süngerle kapların birinden diğerine su aktarıyor, ovuyor, dolduruyor, boşaltıyor. "Anne bugün nasılsın bakalım? Mutlu musun?" la başlayan koyu bir sohbet eşliğinde. Neyseki lavabo düzenim çok uygun - muş yani. Yeni anladım. Ben yıkayıp durularken Sinan çalışmasına devam edebiliyor. Ne benim işim aksıyor, ne onun çalışması.

Bulaşık yıkamayı seviyorum artık ben. Tek sorunum o sırada Civanı oyalamak. Yavrum o da istiyo gelsin kucağıma, baksın, ellesin köpüklere. Ben de ona termik şişe yaptım. Cam şişelerin içine sıcak ve soğuk su doldurdum. Çok hoşuna gitti.
Ne yapacağım?
Sinan ve Civana önlük diktirmeliyim anneme. Kendim dikebilsem daha iyi ama daha o işleri yapabilmeme çok var.
Önlüğün amacı, üstleri pislenip ıslanmasın değil de işin başlaması ve bitmesi kavramlarını anlayabilmeleri ve iyi konsantre olmaları için. Ayrıca işin onların gözündeki önemini arttırmak için. Kaynak: Michael Olaf, Joyful Child

Jojoebi Montessori Materials

Bir de Civan'ı oyalayacak başka şeyler bulmalıyım, başka çalışmalar. Şekilli buz kalıpları ve buzlar gibi. Sevgili Esra'nın fikri. Şöyle kalıplar alsam ne güzel olur.

www.yenitasarimlar.com



1 yorum:

hatice dedi ki...

buz kaliplarina da bakayim ben. aslinda little chef diye bir kit gormustum. civan'in hosuna gidebilir. icerigine bakayim bugun...